МАН










ВІД УСПІШНОГО ВЧИТЕЛЯ – ДО УСПІШНОГО УЧНЯ

     Глобальні соціально-економічні зміни в нашому суспільстві виявили потребу в  людях творчих, активних, неординарно мислячих, здатних нестандартно вирішувати поставлені завдання і на основі критичного аналізу ситуації формулювати нові перспективні завдання.             Проблема раннього виявлення і навчання талановитої молоді – найважливіша у сфері освіти. Життя вимагає від школи підготовки випускника, здатного адаптуватися до змінних умов, комунікабельного і конкурентоздатного. Учені сьогодні  одностайні в тому, що кожна людина володіє величезною безліччю можливостей, що зберігаються в ній у вигляді задатків.
     Успіх учителя – це успіх всіх його учнів! Майбутнє – це наші учні. Саме вони складуть інтелектуальну еліту України, їм ми передамо з рук в руки  державу, вони будуть множити справами своїми славу Вітчизни.
     Слова відомого педагога XIX ст. Песталоцці Й.Г. «Мої учні будуть дізнаватися нове не від мене, вони будуть відкривати це нове самі. Моя головна задача – допомогти  їм розкритися, розвинути власні ідеї» стали девізом педагогічного колективу Вишнівчицької ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. С.М.Раєвського.
     Для того, щоб робота з дітьми не була епізодичною, а складалася в певну систему, колектив вчителів школи визначив основні завдання і напрями роботи з урахуванням індивідуальних і особистих якостей учнів. В школі було розроблено план роботи, який спрямований на розвиток академічної обдарованості молоді,  ставить за мету створення умов для розвитку інтелектуальних здібностей дітей і підлітків в умовах школи.
     Одним із напрямків роботи, де школярі можуть проявити свої здібності, є участь у різноманітних конкурсах, турнірах, олімпіадах, захисті науково-дослідних робіт МАН. Результатом творчості на уроках та в позашкільній діяльності стає дослідна робота. У школі створено всі умови для дослідницької діяльності учнів. Участь у ній дає дітям можливість зайнятися творчістю, формує універсальність знань, передбачає самостійну постановку проблеми, відбір джерел та літератури, інтерпретацію і оцінку подій.
     Сумісна праця вчителя і учня у інтелектуально-творчих конкурсах сприяє утворенню такого середовища та системи відносин, які стимулюють найрізноманітнішу творчу діяльність, сприяють її розвитку. Дитині надається свобода у виборі діяльності, у чергуванні справ при виконанні завдань, в тривалості занять певною справою, у виборі способів роботи, співавторів. Тут бажання дитини, її інтерес, емоційний підйом служать надійною гарантією того, що навіть велике напруження розуму йде дитині на користь. Адже здібності розвиваються тим успішніше, чим частіше у своїй діяльності  дитина доходить до «стелі» можливостей і поступово піднімає цю «стелю» все вище і  вище.
     За останні 5 років в школі активізувалася робота щодо залучення учнів до науково-дослідницької діяльності. Так, в І етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт в 2010-2011н.р. брала участь Пентій Ангеліна (секція географії). В 2011-2012н.р. учасниками були Пентій Ангеліна (секція фізики і астрономії), Мальована Уляна та Вельган Вікторія (секція філології та мистецтвознавства), Ткачук Тетяна (секція історії ). В 2012-2013н.р. до захисту була допущена робота Швець Юлії (секція хімії та біології). В 2013-2014н.р. учасниками конкурсу-захисту стали Мостіпака Ярослав (секція фізики та астрономії) та Ткачук Тарас (секція філології та мистецтвознавства).  На розгляд журі І етапу конкурсу-захисту у 2014-2015н.р. було представлено  роботи учениці 11 класу Глухої Альони у відділенні хімії та біології на тему «Дослідження хвороб хліба та їх вплив на організм людини» та Мельник Аліни, учениці 9 класу, у відділенні літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства на тему «Зображення півночі у творах Д.Лондона і на картах Р.Кента». В цьому навчальному році Мельник Аліна захищала свою роботу в секції «історичне краєзнавство» на тему «Соціально – економічний розвиток Подільської  губернії наприкінці XVIII – у першій половині XIX століття», зайнявши призове місце.
     Високі знання та вміння під час конкурсу показали учні Пентій Ангеліна та Мостіпака Ярослав, які стали переможцями І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт і представляли свої роботи в ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт.
      Наставниками вищеназваних учнів були вчителі географії Захарчук Л.В.,  фізики Пентій В.М., української мови та літератури Куца С.В., історії Кухар В.П., зарубіжної літератури Мостіпака Л.В.,  англійської мови Осипенко Т.В., хімії та біології Швець Т.А., історії Гут Л.В.
      Методична служба школи спрямувала свою діяльність на забезпечення вчителів та учнів необхідними знаннями та матеріалами щодо підготовки до захисту дослідницьких робіт  МАН. Для учнів– членів МАН та їхніх наукових керівників оформлено тематичні папки з методичними рекомендаціями: «Як написати науково-дослідницьку роботу», «Зразки, тези науково-дослідницьких та творчих робіт». Для якісної підготовки учнів до захисту робіт методична служба школи, МО вчителів та шкільна бібліотека підготували добірку матеріалів із завданнями фахових випробувань з різних предметів для учасників конкурсу-захисту МАН.
     Слід відмітити, що методисти райметодкабінету надавали  необхідну допомогу та рекомендації щодо організації науково-дослідницької діяльності учнів. Методист Загородня Л.М. організувала тренінгові заняття для учнів з психологічної підготовки до конкурсу-захисту. Також Люба Миколаївна провела тренінг «Я – науковець», під час якого учням була надана можливість пробного виступу перед своїми товаришами, учні розвивали вміння вести наукову дискусію. Учасники тренінгових занять почерпнули для себе багато нової та цікавої інформації.
     І на завершення хочеться сказати, що важлива умова успішної дослідницької діяльності – це, звичайно, просування робіт школярів на різних конкурсах і конференціях. При цьому відрадно зазначити, що дослідницькою діяльністю наші учні продовжують займатися і будучи студентами вузів. Це Пентій А., Ткачук Т., Мальована У., Мостіпака Я., Швець Ю., Глуха А., які беруть активну участь в студентських наукових конференціях.

Комментариев нет:

Отправить комментарий